söndag 2 januari 2011

Inge vidare början...

Det vart ingen vidare början på året här inte..

Imorse kom jag iväg lite tidigare från jobbet och tänkte att jag skulle lägga mig på en gång när jag kom hem.. Men se det gick inte, för medan jag borstade tänderna så sket Svea ner badrummet, fortsatte in i mitt sovrum, så det blev till att skura och skölja av mattor.. Hon såg hur olycklig ut som helst.. Tror det berodde på stressen som hon hade, och har fortfarande, efter alla smällare och raketer som farit omkring där ute hela helgen vid alla tider på dygnet.. Luktade iallafall bajs överallt, så inte ville jag sova där just då med stängd dörr och stängt fönster.. Tände några rökelsekoner så det luktade som värsta horhuset istället.. Tror jag iallafall eftersom jag aldrig varit på något horhus och vet inte ens om dom använder rökelser, men det var dom associationerna jag fick.. Då.. I mitt trötta tillstånd..

Sov som en stock sen i flera timmar.. Iväg till jobbet där det var fullt ös innan alla bäddat ner sig eller bänkat sig framför TV:n.. Pust!!!
Men inget ont som inte har något gott med sig.. Har inte hunnit tänka så mycket idag.. Inte bra har för mycket tid över till att fundera..

Imorgon ska jag bums hem och sova.. Sen tvättstugan på eftermiddagen, handla och städa lite i huset.. Behövs verkligen med en hårande hund..

2 kommentarer:

  1. Det var inget vidare kalas att komma hem till det där :-/. Du kan få min förkylning som bonus ;-). Jag har legat och flämtat med öppen mun hela natten och känner just ingen lukt.

    Kramen på dig!

    SvaraRadera
  2. Tack, men har en egen förkylning med hosta.. Känns verkligen att man röker när det piper i lungorna..

    Kram på dig med!!

    SvaraRadera