torsdag 31 mars 2011

One of thoose days...

Idag var en sån där dag som jag helst skulle velat gå och lägga mig igen och börja om lite senare..
Först på morgonen så hittade jag inte min plånbok.. Letade och letade men den fanns inte bara.. Ringde till puben, där jag var igår, men inte där heller..
Bara att sätta igång och ringa och spärra alla kort.. Hur får man ut pengar utan kort när inte ens bankerna har några längre??? Fick låna pengar så länge av en alldeles underbar vän.. Hur länge ska folk rädda mig utan att jag kan ge någon tillbaka??
Sen gick jag ut med hunden.. Svinkallt ute och inga vantar så när jag kom in skulle jag sätta på lite kaffe att värma mig med.. Vad händer då?? Med stelfrusna fingrar försöker jag öppna kaffepaketet som naturligtvis ramlar i golvet och hälften av allt kaffe sprids över köksgolvet..
När jag sent på kvällen ska gå ut med hunden iklädd min nya coola gummistövlar, vad ligger då inte i ena stöveln?? Jomenvisst, är det inte min förlorade plånbok??

En bra sak var att jag fick paket med massa bronsprylar som jag köpt.. Så nu saknas bara pärlorna.. Sen kan jag börja skapa lite av brons och svarta träpärlor..

Nu börjar iallafall den här eländiga dagen lida mot sitt slut och jag hoppas på en betydligt bättre dag imorgon..

Natti natti...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar